Nissan Qashqai 2 - ceniony gracz na rynku wtórnym
Ceniony od kilku dekad także na polskim rynku Nissan od zawsze słynął z prostych, niezawodnych i zarazem praktycznych samochodów. Również do gustu przypadła klasyczna ponadczasowa stylizacja większości modeli oraz ergonomia. Nissan nie tylko uczestniczył w rozwijaniu japońskiej motoryzacji na Starym Kontynencie, ale też wprowadzał nowe pomysły, kopiowane następnie przez konkurencję z Europy, Korei Południowej i Japonii. Nie inaczej było z modnym i praktycznym modelem, jakim jest Nissan Qashqai. Obecnie na rynku wtórnym wzrasta zainteresowanie drugą odsłoną bestsellera.
Lepszy od poprzednika
Pierwsza generacja modelu pokazała, że niewielkie z zewnątrz auto o z lekka terenowej stylistyce doskonale, sprawdza się jako kompaktowy hatchback czy kombi. Użytkownicy nieco narzekali na niektóre elementy wyposażenia oraz na przeciętną pojemność wnętrza i bagażnika. Ceniono zaś auto za niskie koszty eksploatacji oraz ogólną trwałość. Przy projektowaniu drugiej odsłony konstruktorzy zachowali główne cechy pierwszej generacji, zwracając większą uwagę na trwałość newralgicznych elementów. Poprawiono więc zawieszenie i elektronikę. Zwiększono też wymiary zewnętrzne i wewnętrzne – niby nieznacznie, ale obecnie Nissan Qashqai jest pełnoprawnym kompaktowym SUV-em czy crossoverem. To spory atut, zwłaszcza że na rynku wtórnym jest tańszy od większości konkurentów. Tańszy, ale co najmniej tak polecany jak droższe modele.
Nowoczesne silniki
Gamę silnikową otwiera jednostka o mocy 115 KM, którą uzyskuje się z pojemności 1,2 l. Mimo downsizingu użytkownicy sporadycznie skarżą się na zwiększone zużycie oleju czy kłopoty z turbiną. Rozwiązaniem minimalizującym ryzyko awarii niemal do zera, jest skorzystanie z porządnego serwisu oraz skrócenie interwału olejowego do 12-15 tys. km. To samo dotyczy innych jednostek napędowych, także wysokoprężnych. Kolejną wskazówką dla użytkowników i osób zainteresowanych kupnem używanego Qashqaia jest wymiana oleju w skrzyni biegów – nawet w tradycyjnej, choć to podstawa w przypadku skrzyń CVT. Poza wspominanym silnikiem 115-konnym można kupić auto zasilane benzyną o mocy 163 KM (1,6 litra) albo diesel (oczywiście z turbiną) o pojemności 1,5 lub 1,6. Co ważne, w większości silników zastosowano niezawodny łańcuch rozrządu, co znacząco zmniejsza koszty eksploatacji (pasek występuje tylko w 1,5 dCi).
Drobiazgi
Aby w pełni cieszyć się jazdą Qashqaiem, warto zwracać uwagę na drobiazgi. W renomowanym serwisie, takim jak Nissan Dyszkiewicz, można liczyć na szybkie usunięcie ewentualnych błędów oprogramowania czy zlecić montaż dodatkowego wspornika tylnego nadkola, co pozytywnie wpłynie na żywotność przewodu hamulcowego. Inne błahostki mogące wymagać wsparcia mechaników, to wariujące czujniki parkowania i wadliwie działające kierunkowskazy w lusterkach.
Poza drobiazgami Qashqai nie zaskakuje awaryjnością czy przedwczesnym zużyciem. Nie powinno być też kłopotów z późniejszą odsprzedażą, szczególnie kiedy właściciel regularnie korzystał z usług uznanego serwisu, jakim jest Nissan Dyszkiewicz
Komentarzy: 0